Zorg

Soms heeft een leerling extra hulp of zorg nodig die binnen de klas niet mogelijk is. Hij kan dan begeleiding krijgen van andere professionals in school.

Soorten therapie

We bieden therapie op het gebied van communicatie (uitgevoerd door logopedistes van Logopedie Plus) en creativiteit (uitgevoerd door onze creatief therapeute). De logopedist werkt aan het verbeteren van de communicatieve vaardigheden van de leerling. Via de zorgverzekering kunnen we logopedie onder schooltijd en op school verzorgen. Wij werken samen met Logopedie Plus. De sessies zijn kort en worden onder schooltijd in een speciale ruimte gegeven. We bieden individuele therapie en therapie in kleine groepjes aan. Voor intensieve therapeutische begeleiding verwijzen we naar buitenschoolse zorg.

Intern begeleider

De intern begeleider coördineert de leerlingenzorg bij ons op school. Denk aan logopedie, creatieve therapie of overleg met een jeugdarts. Leden van de Commissie voor de Begeleiding spreken met leerlingen, ouders en collega’s over de begeleiding en ondersteuning die het beste bij de leerling past. Ons aanbod is altijd gericht op ondersteuning van het leerproces.

Schoolmaatschappelijk werk

Heeft u vragen of problemen? Dan kunt u altijd terecht bij onze schoolmaatschappelijk werker Marlieke Hagen-doorn. Aarzel niet, we vinden het alleen maar fijn en goed als u contact opneemt. De contactgegevens vindt u achterin deze gids. De schoolmaatschappelijk werker komt graag bij (nieuwe) ouders op huisbezoek.

Jeugdarts van de GGD

De jeugdarts van de GGD kan adviseren over zorg en begeleiding. In het eerste jaar dat uw kind bij ons op school is krijgt uw kind een algemeen medisch onderzoek. De GGD voert dit onderzoek uit. U krijgt vooraf een oproep voor uw kind. U kunt ook zelf via ons een medisch onderzoek aanvragen.