Resultaten
Wat leren leerlingen op onze school? En wat gaan leerlingen doen als hun tijd bij ons erop zit? Dat onderzoeken we ieder jaar.
Basisvaardigheden
Rekenen, lezen, taal en burgerschap zijn belangrijke vakken. Leerlingen hebben ze nodig om later zo goed mogelijk mee te kunnen doen. Daarom besteden we er in onze lessen veel aandacht aan.
We willen dat minimaal 75% van onze leerlingen aan het einde van hun schoolperiode het streefniveau voor deze vakken haalt. Vorig schooljaar waren dit de resultaten:
- Rekenen: 71,5 % van de leerlingen haalde het streefniveau.
- Lezen: 100% van de leerlingen haalde het streefniveau.
- Taal: 89,3 % van de leerlingen haalde het streefniveau.
Voor lezen en taal hebben we onze ambities behaald en daar zijn we trots op. Voor rekenen behaalden we onze ambitie niet helemaal. We hebben, gezamenlijk, de rekenopbrengsten geduid en werken planmatig aan verbetering van deze resultaten.
Ten slotte deden op onze school 28 leerlingen mee aan de doorstroomtoets. Zij behaalden de volgende resultaten:
Uitstroom
We streven ernaar dat zoveel mogelijk van onze leerlingen uitstromen naar:
- voortgezet (speciaal) onderwijs met als doel een schooldiploma dat toegang biedt tot het MBO.
Vorig schooljaar stroomden 28 leerlingen uit. Van deze leerlingen vond 27 leerlingen een plek in het diploma-gericht voortgezet (speciaal) onderwijs en ging één leerling naar praktijkgericht voortgezet (speciaal) onderwijs.
Naar een passende plek
We besteden veel tijd en aandacht aan het vinden van geschikte uitstroomplekken. En we bereiden onze leerlingen daar ook goed op voor. Na een jaar kijken we of ze nog op de plek zitten waar ze na onze school naartoe zijn gegaan.
We willen dat 100% van onze oud-leerlingen na een jaar nog op de plaats van bestemming zit. Vorig schooljaar was dat zo in alle gevallen. We hebben onze norm daarmee behaald.